برديس

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم,

أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد!

يسعدنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

برديس وأخبارها ومعلومات عنها و الخدمات العامة لإهلها و إسلاميات و رياضة و فن و أدب وعلوم وتكنولوجيا وسياحة و سياسة محلية و عالمية و أسخن وألمع الحوارات و الإنفرادات

المواضيع الأخيرة

» بالصور.. مستشفى «برديس» بسوهاج تتحول إلى «خرابة»
السبت 12 أغسطس 2017, 5:03 am من طرف Admin

» نائب بسوهاج يحصل على موافقة لإنشاء كوبرى علوى بقرية برديس بالبلينا
السبت 04 مارس 2017, 3:54 pm من طرف Admin

» تنفيذ3429 وصلة صرف صحي بقرية برديس
الخميس 16 فبراير 2017, 11:37 pm من طرف Admin

» وزيرة الهجرة تعلن فتح مطار سوهاج لاستقبال جثامين المصريين المتوفين بالخارج
الخميس 09 فبراير 2017, 11:59 pm من طرف Admin

» محافظ سوهاج يعلن عن تخصيص قطعة ارض لاقامة مدرسة للتعليم الاساسي بنجوع برديس بمركز البلينا
الخميس 09 فبراير 2017, 11:50 pm من طرف Admin

» بالصور.. مركز شباب برديس بسوهاج يتحول إلى خرابة
الأحد 15 يناير 2017, 2:06 pm من طرف Admin

» مكاتبات تتعلق بالمطالبة بتحويل برديس إلي مدينة
السبت 24 ديسمبر 2016, 3:54 pm من طرف Admin

» رأفت أبو الخير: اعتماد لوحة توزيع كهرباء بقرية «برديس» في سوهاج
السبت 24 ديسمبر 2016, 3:50 pm من طرف Admin

» استياء في "البلينا" بسوهاج بعد نقل وحدة الإسعاف إلى "برديس"
السبت 24 ديسمبر 2016, 3:44 pm من طرف Admin


جاء الطابور الخامس بدون عنوان

شاطر
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في السبت 31 يوليو 2010, 10:54 am

clown


عدل سابقا من قبل عادل دردير الزناتي في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 2:04 pm عدل 1 مرات

????
زائر

الدكتور عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ???? في السبت 06 نوفمبر 2010, 9:21 pm

يااستاذ الى ينتقد مينتقدش بالطريقة الى حضرتك انتقد بيه حرام عليك دة انتى قلت كلام اساسا عمرة متقال ولاحصل وقدم حجات كتيرة لبلدة هو واخواتةوابنائة اذا كان حد عايز صسلحة بيقضى هالة واويوظف حد ويصلح بين الناس وبعدين انتى رحتلة قلت لو عايز حاجة ومعملهاش , انا عن نفسى معايا ابنى كان عايز يتوظف وظفة رحت لو من اول ماقلت لو نفذ لى طلبى وانت بتقول علية الكلام دة .حرام عليك حسبى الله ونعم الوكيل فيك وفى الى يشدد لك

محمد عثمان الخولي

عدد المساهمات : 1
نقاط : 1
السٌّمعَة : 0

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف محمد عثمان الخولي في السبت 06 نوفمبر 2010, 10:23 pm

اتقي الله يا اخي فى نقدك للاخرين فالدكتور عبد النبي مثالا للرجل الخدوم لاهل بلده وذلك قبل ان يكون نائبا فخدماته لا تعد ولا تحصى سواء كان هو او اولاد عمه المحترمين العميد عبد الحكيم العلكي والعقيد عبد المنعم العلكي رئيس مباحث مطار سوهاج واذا لم تعلم بخدماتهم فاسال اهل برديس جميعا عنهم وعن خدماتهم


كتبت بواسطة/ محمد عثمان الخولي - محاسب بالكويت
و الشريف احمد مراد العلكي

???
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف ??? في السبت 06 نوفمبر 2010, 10:24 pm

اسمهم دراويش دول اشراف من ال البيت

???
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف ??? في السبت 06 نوفمبر 2010, 10:29 pm

الله ينور عليك با استاذ محمد عثمان الخولى انت و الاستاذ الشريف احمد مراد العلكى

?????
زائر

النائب الدكتورالمحترم / عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ????? في السبت 06 نوفمبر 2010, 11:04 pm

يا استاذ لما تقرا كلامى دة ركز فية كويس اوى 1-الدكتور عبد النبى مظنش نفسة احمد زويل زى ما بتقول هو انسان متواضع جدا ومحترم وطبعة هادى مش زى بعض المرشحين والاعضاء الى بياكلو فى لحم الناس 2-هو مش نائب صدفة هو الناس اخترتة والفرق الاصوات 20الف صوت فى دورة 2005ضدالمرشح الى قصادة وهو يستحق العضوية لانة يعتبر الصدر الحنون لبرديس 3-وهو من اول ماحط رجلة فى مجلس الشعب وهو بيخدم بلدة واولاد بلدةانت مش قاعد فى برديس ولا اية مش شايف الكبرى الى بيتبنى والمزلقان الى بيتوسع والناس الى بتقضى مصالحها هو بيخدم هو واولادة واولاد عمة واخواتة 4-انت بتقول علية مدروش هو واهلة دول طيبين من ال البيت والاشراف 4-والجنرال بكر العلكى كنت قاعد معاه وهو بيرهن البيت ولا دى بردو دراويش 5-يااخى متقلش اى كلام كدة وخلاص وتفتى فيها وتقول حجات محصلتش ربنا هيحاسبك يوم الدين على الكلام دة وحسبى الله ونعم الوكيل فيك 6-انا الى استخلصتة من المقال الى كاتبة دة انك مدروش ومش هقلك غبى انى انا انسان محترم 7-وكل واحد ولية وجة نظرة الصحيصة مش المسلط عليها.دى كانت وجهة نظرى الصحيحةوالسلام عليكم ورحمة الله. tongue tongue tongue tongue tongue

????
زائر

النائب الدكتورالمحترم / عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ???? في السبت 06 نوفمبر 2010, 11:25 pm

شكرا ياجماعة على ردوكم الجميلة دى

????
زائر

النائب الدكتورالمحترم / عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ???? في السبت 06 نوفمبر 2010, 11:31 pm

شكرا ياجماعة على ردودكو الجميلة دى حازم العلكى

الدرويش-2010

عدد المساهمات : 2
نقاط : 2
السٌّمعَة : 0

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف الدرويش-2010 في الأحد 07 نوفمبر 2010, 1:16 am

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

اولا احب ارد علي الاخ عادل اللبينقد الدكتور عبد النبي العلكى انه يروح يتكلم في حاجة يعرف يتكلم فيهااحسن له مين هو اصلا عشان ينقد واحد بحجم وقيمة الدكتور عبد النبي العلكى وهو يعرف منين ان كان الدكتور عمل حاجة ولا معملش ده شكلو مغيب وموش دريان بالدنيا اللعملو الدكتور عبد النبي في 5 سنين معملتهوش نواب طول حياتها في كل المجالات
وبعدين لما هو بيفهم سياسة كدا ميقولنا غيرو عمل ايه ولا هو بينقد بس لمجرد النقد هو بيقول انو نائب الصدفة
نائب الصدفة يفرق الف صوت الفين انما يفرق 15 الف هى صدفة ايه دى اللتخليه يفرق 15 الف ولا هو بينقد عشان اضغان واحقاد شخصية يبقي كدا الموضوع يفرق وشكلو كدا ربنا يهدى النفوس ولكن انا متأكد ان الدكتور عبد النبي نفسو لا يلتفت الي مثل هذه النوعية الضالة من الناس اللبتتكلم عشان اغراض شخصية
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

???????
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف ??????? في الأحد 07 نوفمبر 2010, 1:36 am

يا استاذ يا محترم0000000000000000000000000000000000000 تعرف يا استاذ عادل تعرف انه السيد النائب المحترم دكتور عبدالنبى العلكى رجل الخدمات والانجازات فى مركز البلينا ونواحيها انت بتقول معملش حاجه انت مش موجود فى البلد انت اصلا000000000 في دولة الكويت تعرف مين الى بيخاطبك انا الدكتور احمد زويل انت بتشبه السيد النائب الدكتور المحترم بيا وانا هو اصدفاء من ايام الطفوله هذا اقول لك يا استاذ عادل طلعت انت متربى 0000000000 علشان متعرفش قيمة السيد النائب الدكتور عبد النبى العلكى الرجل له قيمه بين مركز البلينا جميع اهالى مركز البلينا ونواحيها يحبون ابن بلدتهم الدكتور عبد النبى العلكى لانه رجلا بسيطا طيب ومحترم ويحترم الناس علشان الناس بتحترمه شكرا تعليق دكتور احمد زويل







ملحوظة تم حذف ما بالرسالة من إساءات بمعرفة admin المنتدي وسوف يتم التقرير قريبا بما للأعضاء الزائرين من
إمكانية الكتابة والمشاركة بالمنتدي من عدمه

??????
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف ?????? في الأحد 07 نوفمبر 2010, 3:07 am

من العلكى عثمان العلكى رجل الاعمال بالقاهره يقول تخاطبوا الناس على قدر عقولهم انت يا استاذ عادل الزناتى عقلك عقل طفل انت عاوز تتعلم زى البرعم الصغير انا عندى فصل تقويه اعلمك اسلوب الكلام ازاى على اصوله اتقى الله يااخى نقدك للاخرين فالدكتور عبدالنبى العكى للرجل الخدوم لاهل مركز البلينا ونواحيه وذلك قبل ان يكون نائبا فخدماته لا تعد ولا تحص سواء كان هو او اولاد عمه العميد عبدالحكيم العلكى مامورا بمركز نجع حمادى او عبدالمنعم العلكى رئيس مباحث مطار سوهاج او ابنه الرائد حسام عبدالنبى العلكى وجميع العائله يقمون بخدمات مركز البلينا ونواحيه باكمل وجه ممكن واز لم تعلم اسال اهالى مركز البلينا ونواحيه عنهم وعن خدماتهم لانهم يخدمون الناس خدمات عديد ولاتعد ولاتحصى وشكر تعليق رجل الاعمال العلكى عثمان العلكى العلكى
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

إلى جميع الردود

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الأحد 07 نوفمبر 2010, 7:42 am

أولاً" أشكر كل شخص تجاوز في الرد .
ثانياً" أنا لست لى مصلحة خاصة في نقدي ولم أطلب خدمة نهائياً"منه .
من حقي كشخص نقد شخص ذو مكانه وليس شخص مهمش ولقد أنتقدت وقلت ماله وماعليه بالنسبة لحشمت أبو الخير وقلت هو من أقام شأن عائلة أبو الخير ولم يترك خلفه أحد يسد فراغه لم ينتفض أحد ويهاجمني بل بالعكس قابلني شخص من عائلة ابو الخير وحي يرزق وشكرني قال لى نقد موضوعي .
وأنا حضرت من أجازة كان يجلس في ضيافتنا ثروت عبده ابو الروس وأبنه وكان الحوار لايصل الى هذا التشنج والهجوم العبيط بدون مبرر وكأن كلمة درويش كلمه معيبه ولكنها ناس مشايخ والسياسة لعبه قذرة وتريد من يعرف يلعبها جيداً.
ولكن من ناحية الخدمات انا كنت في برديس ولاتوجد خدمه تذكر وملموسة وليس هذا رأيي فقط ولكن كل الناس تتكلم في هذا الأمر وجزء كبير فيهم من قاعدة عبدالنبي وفي نفس الناحية الذي يسكنها وقابلنى بكر العلكي في الطريق أنا والأستاذ / عنتر الشاذلي الزناتي عضو مجلس محلي المركز وكان الحوار ودياً.
وأشكر كل من هاجمني مرة ثانية لأن أسلوب الأشخاص المنتقدين تنم أنهم أهل تقوى وورع وأهل سياسة وبلاش دروايش نخليها حاجة ياباني وأرجوا من الجميع يتقبل نقدي بصدر رحب ، لأن منصور جاد الزناتي لو أصبح عضو ولم يفعل شئ كان تم أنتقاده وأن الأنتقاد يتم حتى رئيس الوزراء والوزراء والمحافظين فهل نقدي للدكتور بخصوص الأنتخابات جريمة نكراء أثرت عليه في المجمع الأنتخابي للحزب الوطني ولكن أقول للجميع .
ستباشر الغبراء خدك *** وسيضحك الباكون بعدك.


عدل سابقا من قبل صوت الحقيقة في الخميس 02 ديسمبر 2010, 7:41 am عدل 1 مرات

????
زائر

من بعض اهالى برديس

مُساهمة من طرف ???? في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 1:51 am

مهوه ده المودينه احنا فى كلنا فى داهيه نقعد نقول ان بيت العلكى دول ناس دارويش وطيبين وهما كل يوم بيعلو واحده وراء واحده فيهم الظباط وفيهم الدكاتره وفيهم المهندسين ومناصب عاليه كتير وغير كدهالدرويش الاحنا بنقول عليه درويش معاهم فلوس الدنيا فيهم ناس رجال اعمل كتير

وتيجى انت تقول عليهم طيبين وناس درلاويش ده حتى عائلة الذناتى مفهمش حد منصب خالص جاى تعيب علىهم وانت مش زيهم وتقول عليهم درويش طيب ياريت ابقى انا درويش وابقى زيهم كده

من اهلى برديس
الفقير الى الله احمد

?????
زائر

النائب الدكتور عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ????? في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 2:07 am

طبعا عمرنا هننكر انه اول دكتور صيدلى فى برديس ومركز البلينا كله
ثانيا فان الدكتور عبدالنبى العلكى قدم اعمل للمركز كله لم يقدمها اى رجل من قبل
فانه اتى بالفندق السياحى الى مركز البلينا وهذا خير للمركز كله وبسسبب ذالك سفلتت البلينا باكلما من اجل الفندق وفى برديس خدم ناس كتير وانت شكلك متعرفهمش علشان مش فى البد اصلا
عربيتين اسعاف لمستشفى برديس توسيع مزلقان برديس
وفى البلينا ايضا اضاف كمبيوترات لللسجل من اجل البطايق الكمبيوتر والشهادات الميلاد ......... والخ
هذا غير مافعله فى نجوع برديس والبلاد المجاوره
وبفضل الله وذالك وحب الناس فيه لانه رجل على خلق كريم فان الحزب الوطنى الديمقراطى اختاره واخد رمز الهلال
من محبين ال العلكى ببرديس
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 7:04 am

جائتني أتصالات كثيرة من برديس ومن أصدقاء من عائلات محترمه أن أتوقف عن الكتابه بما يخص عبد النبي العلكي في فترة الأنتخابات حتى لأ اتهم بأني ضد أشخاص ومع أشخاص أخرين وأن التعليقات التى وصلت من باب العشم وأن الدكتور الذي علق لاينتمي لهذه العائلة لأنه سافل وابن سافل لو أنه يمتلك الشجاعة كان كتب أسمه كامل ولكن في هذه الفترة تظهر الفتن ومن يتحارون على النت عادة بعضهم دخلاء يتكلمون بأسماء غيرهم وهل تعتقد أن الدكتور العالم أحمد زويل يعرف النائب لاأعتقد وأشكرهم على أتصالهم بي وأكراماً لهم ساكف الرد على التعليقات من الأسماء النكره وهذا أحتراما لشخصهم لاأفتح ملفات لأحد حتى تضع الأنتخابات أوزارها .

ولكن ارد على احمد أن المناصب في عائلة الزناتي في مجال الطب الدكتور بدوي الزناتي مدرس بكلية طب جامعة أسيوط والدكتور أحمد جلال محمود الزناتي في البلينا وفي مجال أخر الكتور حسين عبدالحافظ عبدالرحمن الزناتي أستاذ مساعد بكلية العلوم جامعة جنوب الوادي والدكتور وليد العكش الزناتي تحاليل طبية ودكتور صيدلي مثل الدكتور عبدالنبي أسمة دكتور بركات صبري الزناتي وفي مجالات أخرى محاماه وهندسه وغيره ولكن لاشان لنا لمن يجهل فالجهل كارثه تدمر الناس وتدني أخلاقهم ولا أطيل عليك وبناء على الوعد الذي قطعته على نفسي من الأصدقاء ومنهم من عائلة العلكي ساكف على الرد على النكرة وشكراً للجميع ولعل تعليمهم لايسعفهم للرد بحجة وبعضهم متربي في بربخ اللبيدي وبعضهم رده يتسم بالعبط والهبل وأشكر الجميع.
ولكن للرد والدعاية الواجبه دحض الأتهامات فقط وليس المهاترات والأستفزاز لنرد بقسوة ونكشف عورات الآخرين ولكن أعتقد الذي يستفز الآخرين بتعليقه ما هو سوي دخيل يريد التأثير على المرشح عبد النبي وناس تتكلم على مناصب ونحن الحاجه الوحيده الذي نعرفها منصب ضابط الشرطة فقط وللآسف ضباط الشرطة في بلدنا معروفين للجميع بانهم شخصيات محترمه ذو سمعه طيبه من النشأة حتى تبوأ المنصب حتى أصدقائهم ذو سمعه طيبه لاتشوبها شائبة و أنتم تعرفون أصدقاء الضباط ولكن غير ذلك ماهي الميزات الآخري وعندنا عائلات كثيره وذو قيمه وشأن ولاتستطيع أدخال أبنائهم شرطة ولكن نأسف علي هذا الكلام حتى لانكون مصدر فتنه بسبب سفهاء وضعفاء تربيتهم غير صالحه للتعامل مع الناس بخصوص المناصب هناك الدكتور رمضان بطيخ ذو نفوذ قوي وواسع بل وفعل ما أراد واتحدى برديس جميعاً لنقدهم له بقسوه ولكنه رد عملي على كل من انتقدوه وليس جعجعه فاضيه وهو لايقول منصب ويتباهي بشئ تفرضه الظروف وهناك شخصيات من بلدنا أولادهم أحق من أناس كثيرين بل وأفضل من ابائهم جميعاً ولو تكلمنا بتعقل شديد دون همجية لعرفنا إين يقف كل شخص ورغم هؤلاء الشخصيات لم يوفق أبنائهم في دخول كلية الشرطة وواضح من ردود بعض الأشخاص تدني المستوي التعليمي والخلقي والفكري وكأننا نحارب بعضنا البعض لمصالح شخصية وأدعوا جميع أصحاب التعليقات الدعاية للنائب في الأنتخابات والمنتديات العامة في برديس ونواحيها وتخزين أفكارهم لصالح المرشح والدفاع عنه في المقاهي وحماية الصناديق الأنتخابية وهذا هو دور أصحاب التعليقات ولكن أطلب منهم التعقل والهدوء ولايظنوا أنفسهم في النت حتى لايحدث مالايحمد عقباه، أن الملعب أفضل رد على جميع المشككين في خدمات النائب وأعتقد ان الدكتور المزيف أحمد زويل يحافظ على نفسه وعلى الأندر وهناك لجنة للحريم يذهب لحمايتها بدل السب والشتم ولكن أنا واثق أنك لاتنتمي الى هذه العائلة الكريمة وهذه نصيحة وان شاء الله بعد الأنتخابات أسمع خيراً عليكم والشجاعة هنا وليس الشجاعة في التكلم من وراء ستار وشكراً وجزاكم الله خيراً.

????
زائر

النائب الدكتورالمحترم / عبد النبى العلكى

مُساهمة من طرف ???? في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 10:20 am

شكرا ياجماعة على من كل شارك معانا فى الردودمن الاقاب اوالمحبين واواهالى برديس واتمنى الاستاذ عادل الزناتى يقول لية بينتقد الدكتورعبدالنبى Question Question Question Question من حازم جادالعلكى

الدرويش-2010

عدد المساهمات : 2
نقاط : 2
السٌّمعَة : 0

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف الدرويش-2010 في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 12:52 pm

يا استاذ عادل انت بكلامك ده علي كدة متجاوزتش في الرد طيب اقرا المقال تانى وانت تعرف ان كنت تجاوزت ولا لا ده انت هريت الراجل تهكم وسخرية فمن الطبيعى ان الرد يكون بنفس الطريقة بتاعتك انت قلت ان الدكتور عبد النبي افتكر نفسو زويل هو مفتكرش نفسو زويل ولا حاجة ده بالعكس هو اكتر شخصية متواضعة هتقابلها وقلت انو هو شيخ الدراويش ليه انت شفتو بيهذي ولا بتاع موالد وملهوش في السياسة داانت قلت بنفسك انو من 77 بيترشح يعنى راجل حياتو كلها في السياسةوتجاوزت في النقد من شخص الدكتور نفسو لاخواتو وعيلتو يا ريت تقرا المقال اللانت كتبتو عشان تعرف الناس ردت عليك بالطريقة ديه ليه وشكرا......
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 1:32 pm

الأستاذ حازم جاد العلكي المحترم
سأرد أكراماً لك على الرغم من قطعت عهد على نفسي بعدم الرد ولكن غداً وستكون أجابتي شافية ووافية أن شاء الله.

????
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف ???? في الإثنين 08 نوفمبر 2010, 5:11 pm

يا استاذ عادل الزناتى الشجره المثمرة الناس بتحدفها بالحجاره ام الاشجار الخالية فلا احد يهتم بها ان كل اضافة من النفد والشتم توجه الى النائب الدكتور عبد النبى العلكى انه شىء مهم وكبير يا استاذ عادل الزناتى انت بتقول لست لى مصلحة خاصة من كلامك انت بتقول فى نقدى لم اطلب خدمة نهائيا على كلامة انت بتقول اناكنت فى البلد طلبت خدمة من المامور عبدالحكيم العكى انت بتقول هما اصاحبى العميد عبد الحكيم العلكي مامور نجع حمادى والعقيد عبد المنعم العلكي رئيس مباحث مطار سوهاج هههههههههههه اضحك وكركر هههههههههه ولمهم ههههههههه ولمهم علشان انت فاضى تتكلم على الناس كداتنقد فيهم انا عندى حل مفيد احسن من الكلام على الناس طبعا تعرف الفيس بوك روح شفلك بنت او مزه يا مان زى ما بيقول سيبك من النقد ولامفيش حد فى الفيس بوك تاخذ منه فلوس وظهرت حقيقة الدجال الكداب والفتان وفى النقد بتاعة عاوز فتنة بتاع الفلوس ///الفتنة اشد من القتل//// تعليق// محمد العكى فى السنة الاوله فى التربية الرياضية
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 8:28 am

الأستاذ/ حازم جاد العلكي المحترم
عبدالنبي العلكي أصبح عضو مجلس شعب عن مركز البلينا وفرحتنا كبيره لأنه من برديس
وتوقعنا منه الكثير لأنه نجح بعد كفاح طويل وأتته الفرصه وتوقعنا تغيير شكل برديس لأن هذا الرجل من أناس مشايخ وليس دروايش والدوريش هو الرجل المتصوف الزاهد وليس الغرض منها الأهانه أطلاقاً فبسبب شخصيته الذي عرفناها منذ زمن بعيد تعاطفت الناس معه وقلنا هذا من ينتشل برديس من وعكتها وانا شخصياً لم أري شئ وقد قلت أن كنت أخطأت فيجب تصويب خطأي لتبين للجميع أنني أخطأت أو كذاب كما يقول محمد العكي في السنة الأولة في التربية الرياضية وأعتقد انه دسيسة لأن عائلة العلكي تختلف عن عائلة العكي
ومن حقك نشر أنجازات النائب بشتى الوسائل حتى تخرس الألسنة ولايدعي أحد أن هذه الأنجازات ليست من صنيع النائب ولعل الأمنية الأكبر كانت تحويل برديس الى مدينه وهذا كان حلم لأهالي برديس جميعاً ولعل هذا الأنجاز كافي لتخرس الألسنة.
وأنا ليس لي ضغينه مع أحد بل ندافع عن النائب أحتراماً وتقديراً بحضور أعضاء مجلس محلي مركز البلينا وفيهم أناس كثيرون يمتوا لكم بصلة النسب وهم يشهدون على ذلك وأنا من حضرت جلسات مقابلة بعض المرشحين في مكان ما وهناك الكثير الذي لاأستطيع ذكره
ومن الممكن الرد بأن البرنامج الأنتخابي للنائب في الدورة القادمة سوف يحقق أحلام وطموحات برديس بدون تشنج وتنشر البرنامج الأنتخابي للنائب على نفس الموقع وتعرض انجازاته في نفس الوقت .
وأنت تستطيع سؤال النائب لمن لجأت عندما طلبت الصلح مع قريب لك في القاهرة وسوف تعرف أننا لسنا ضد النائب أطلاقاً بغض النظر عن الأنتخابات بل نحن من العائلات القلائل الذي لم تهين النائب أو تجمعنا مشكلة مع عائلة العلكي فالتعقل وضبط النفس مهم جداً .
وهو يعرف أننا الوحيدون أنا وعبدالناصر جاد عبد الرحمن الزناتي ذهبنا إليه في مفره وقمنا بالسلام عليه في الكويت ونحن ليسوا مرتزقة وأتحدي أي شخص في برديس يدعي أننا ذهبنا الى مرشح في مقره لطلب خدمة ومنهم عبد النبي العلكي ونحن نحترم جميع عائلات برديس وهذا نابع من ضمائرنا وأي شخص في برديس غير محترم لايساوي عندنا "جزمة قديمة" ولايوجد شخص يستحق أن نتملق له ونسترضية حتى لايفهم شخص غبي أن أحترامنا خوفاً ورعباً من أحد وحتى يعرف كل شخص حجمه الحقيقي ولايسرح في الخيال والوهم.
بل نحن تأخذنا الغيره على جميع مرشحي برديس لأن أبن برديس أولى من أى مرشح أخر بل وطالبت بوقوف أهالي برديس بدعم أبنائها المرشحين والمفروض أنك تعلم الرد بأنجازات النائب بالمستندات وعرضها على نفس الموقع سيكون شئ مهم للجميع ولأن في وقت الأنتخابات تظهر أشاعات كثيرة.
وأنا أتحد آي من أصحاب التعليقات الذين يدعون الدفاع عن عبد النبي العلكي ان يتكلم مع أحد في برديس وجهاً لوجه وأنا أعرف ذلك.
ولكن يا أستاذ / حازم أسمح لى أن ارد على الشخص محمد العكي سأقول له عايز تعرف مين محتاج فلوس فأنا اريد شهارة رئيس مباحث مطار سوهاج عبد المنعم العلكي فهو خبيرويعرف جميع تجار العملة والفلوس بصفته رئيس مباحث محترم ومشهود له بالكفاءه وهو يعرفهم بالأسم .
ويجب أن يعرف جميع الشباب من عائلة العلكي لايوجد عندنا في برديس كبير أو صغير فكل الناس سواسية ولانذهب الى الموائد في نجع العرب حفاظاً على المرتب وكل من تعتقدون ذو شان بالنسبة لكم لايساوي عندنا شئ من آي عائلة إن كانت فهذا في خيال من ينافق الناس ويتملق ولكن أنا أعرف ذلك وانا ولاأريد صراعاً مع شخص أو جماعة ولكن الحوار الراقي عادي جداً ويقبله الجميع ويفيد المرشح ولايضره .
أتمني أن تطلب ياأستاذ حازم من الشباب المتحمس على الفاضي لايندفع وراء التعليقات الجوفاء وأن يكون رزين لأن هذا الأسلوب نهايته غيرمرضيه ويجب أن يكون كذلك في هذه الأنتخابات وأنا أعرف أنك من الشباب الذي يتميز بالحكمة والروية ولأأريد أشخاص يصطاون في الماء العكر ليفسدوا الدعاية الأنتخابية للمرشح بل يجب عليهم التفاعل مع الناس في المقاهي والنوادي ليروي عن الأنجازات بدون تشنج وبحوار راقي بدل من أسلوب اللي بالي بالك وأنا أحتراماً لك لا أرد على تعليق آخر .
ويعرف الجميع انه لاتوجد في برديس عائلة برلمانية وسياسية ولكن العائلة الوحيدة في مركز البلينا "أبوستيت" فهذه حقيقة يدركها الأعمي والبصير والعبيط والمستهبل لأن الأذكياء والعقلاء يعرفون بدون تلميح من أحد والوعي يا أخواني في هذا التوقيت مهم جداً وان شاء الله ربنا يسترها مع الجميع ويجنب برديس الفتن والمحن والهلاك على ايدي الأغبياء والآفاقين ومروجي الأشاعات .
وشكراً ونتمني التوفيق للدكتور عبد النبي العلكي

MohameD
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف MohameD في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 12:06 pm

اممممممم .. طيب كدا علي اول الصبح .. كدا واول ما الواحد يفتح عينه يلاقي موضوع كدا ذى ده اقل ما يقال علي انه اومليت ... ما علينا .. انا طبعاً مش هتكلم ولا هدافع عن الدكتور عبد النبي العلكي ولا هقول عمل ايه ولا اي حاجه لان الراجل ده مش انا اللي هتكلم عنه .. اولا يا استاذ .. دردير الزناتي .. مش زناتي بردو .. طيب ما نقول .. ابو هــطل احسن .؟ Laughing ولا انت مكسوف تكتب ابو هطل .. عموما عادي ما علينا .. اولا انت ابتديت موضوعك .. بسب وقذف للدكتور / عـبد النبي العلكي .. والعائله كلها .. وبتقول ان ده حقك .. تنتقد وتقول اللي انت عايزه .. طيب هو انت يعني .. كنت صحفي حضرتك فى الاهرام ولا ايه ؟ دا حتي الصحفيين لما بينقدوا او بيتكلموا عن حد بتيكلموا بكل أدب واحترام .. وعموما يا سيد دردير .. يا ابو هطل .. انا مش بشتمك .. هو مش هطل دا بردوو يبقا اسم عيلتك .. ما علينا .. المهم طالما انت فتحت حكاية النقد .. يبقا تمام .. خد بقا مني .. تقدر تقولي .. مين هما بيت ابو هطل .. ماسمعناش عنهم يعني حتي فـ طبق اليوم.. بلاش سيبك من دي .. ما تخافش مش هتكلم فـ حاجات .. لو انا اتكلمت فيها .. انت ممكن اول ما تشوفها وتقراها .. هتنزل عرق من كل حته فـ جسمك .. معلش استحملني بقا شويه ذى ما انا استحملتك .. اولا انت بتتكلم بـ اسلوب ساخر .. وبتقول فـ بداية موضوعك ان الدكتور عبد النبي .. لما اتخرج .. ظن نفسه انه زويل العصر .. والله طالما ان الدكتور عبد النبي العلكي .. اول صيدلي فى البلد .. تبقا دي حاجه تستاهل انه يتشرف بيها .. مش نتريق عليه .. وبعدين انت مين عندك اساسا دكتور .. وما تجيش والنبي تقعد تعملي افلامك الهندي دي وتقعد تقولي .. فلان وفلان .. الناس كلها معروفه .. ومعروف مين ابن الاصول .. ومعروف مين ابن التييييييت .. وعلي فكره انا اعرفكم كويس اووي .. ماشاء الله ناس ميه ميه .. وعندكم شباب ذى الفل .. بيشتغلوا علي تكاتك .. واظن طبعا انت عارف قبل ما يشتغلوا علي تكتاك كانوا شغالين ايه .. وعندكم .. ايه بس .. خليها فـ سري احسن وطبعاً ما خفي كان اعــظم .. بص .. اقل حاجه تتقال .. ان انصاف الرجال لما ييجوا يتكلموا عن الرجاله اللي بجد .. لازم يحترموا نفسهم ويتكلموا بكل ادب واحترام .. وبعدين انت بتتكلم وبتقول عن بيت العلكي وعن نشأتهم .. طيب هو انت عارف انت ايه اصل عيلتك .. ولا ايه نشأتها ولاهما كانوا ايه زمان .. والله كان نفسي اقولك .. بس بصراحه عيب اوي اقول كلام ذى ده اصل مش لاقي حاجه كويسه اقولها بصراحه .. وصحيح النائب الساقط بتاعكم اللي اسمه منصور ده .. هو آخر مره لما كان مترشح .. عمال وفلاحين باين .. اه صح .. امال يعني هيترشح ايه .. فئات يعني ... هو سقط .. كام مره .. دا كتير اوي .. هو اساسا عارف ياخدها .. محليات الاول علشان ياخدها .. عمال وفلاحين وبعدين دا حتي من الغباء مهاجمة واحد ذى د / عبد النبي .. بص ياريت .. تبقي تخلي بالك من كلامك .. بعد كدا من كلامك .. عارف انت انا واحد من الناس بعشق حاجه اسمها د/ عبد النبي العلكي وبرغم كلامك اللي انت قايله عنه ده وعن عائلة آل العلكي .. انا مش زعلان ولا مدايق .. عارف ليه .. هقولك ليه عارف مسألة ان حد يتكلم فـ حق حد .. ويغتابه كدا فـ ظهر الغيب عارف سيدنا رسول الله صلي الله عليه وسلم قال عنه ايه ( من قال فى مؤمناً ماليس فيه اسكنه الله ردغة الخبال حتي يخرج مما قال وليس بخارج ) وردغة الخبال هيا ( عصارة اهل النار ) فـ الكلمه خطيره .. ولازم تفكر الف مره قبل ما تنطق فـحق اي حد بدون اي وجه حق هتيجي تقولي طيب ما انت بتتكلم عليا اهوه وعلي عيلتي .. هقولك اني انا الحمد لله ما بقولش كلام كدب ذيك انا الحمد لله كلامي كله صح وانتوا اصلا الدنيا كلها بتكرهكم .. بس هقولك ايه .. والله ما لاقي حاجه اقولهالك غير .. (( لا تأسفن على غدر الزمان لطالما رقصت على جثث الاسود كلاب ... ولا تحسبن برقصها تعلو علي أسيادها فستظل الأسود أسود والكلاب كلاب )) وعلي فكره .. هتمسح الرد .. هكتبلك غيره مليون .. هتشتم .. وهتطول لسانك هشتم وهطول لساني .. اديني بقولك علشان تبقا عارف .. احسنلك تحط لسانك فـ بقك وتقعد ساكت .. عشان وديني لو ما قعدتش ساكت انا وربنا تاني ما هقعد ساكت .. وانت شكلك فرحان بالمنتدي المجاني بتاعك ده وجاي تقول اي هبل واى عبط وخلاص .. واديني قاعدلك يا ابن الهطوله !!

.. تحياتي ..

مــحــمد دياب


kalad
زائر

شكر وتقدير للاستاذ/ عادل الزناتي

مُساهمة من طرف kalad في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 1:20 pm

اشكر الاستاذ عادل الزناتي على النقد واشكر اصحاب الراي والراي الاخر الناس تغضب من النقد لكن اللكل اخوة برجاء النقد فى لب الموضوع حتي لانذهب الي العائلات ويقولو ضابط شرطة ماذا فعل ضابط الشرطة لبرديس ولا شي ماذا فعل الدكتور عبدالنبي العلكي لبرديس ولا شي وياريت يكون بتوضيح علشان محدش يزعل من شي 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 لكن الخدمات للناس الفقيرة لا توجد ولا مذكورة فى بند الخدمات غير للبند الخامس من الخدمات الخاصة ليهم هل عمل شي فى موضوع برديس لتبق مدينة ولا شي ياريت نشوف حال قريتنا ونبص لية مش الي يركب منصب يسافر الي مصر ولا احد يشوفة نتمنا يكون برديس فى الاول لينا اشكر السيد عادل مرة اخرة على الراي الصحيح


ملحوظة : تم حذف الإساءات الواردة بالتعليق بمعرفة admin المنتدي وسيتم قفل الموضوع مؤقتا وللأسف سيتم مراجعة صلاحيات الزائرين في التعليق بسبب هذه التعليقات
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 3:48 pm

محمد دياب "
كنت سأكون سعيد بنعليقك لوقلت أسمك الحقيقي الكامل لنعرف الرد عل اهانتك بلا مبرر وأعتقد جميع من بنزل الأنتخابات يكتب في الجدوال الأنتخابية للمرشحين بالأسم الكامل وأنا لست محتاج شهادتك وشهاده أمثالك وكان نفسي ترد وتعترض على ماتريد وتكذب كيفما تشاء ولو عرفتك كنت أستطيع الرد عليك وأنا أكتبي أسمي كاملاً كما في اوراق رسمية صادره من جهات حكومية ولكن أسلوب التخفي لايجبدة الإ الجيناء وأستطيع أستعين بقصصات الجرائد الرسمية لنعلم كل شخص حقة ووضعة الحقيقي ولكن أصلي يمنعني من ذلك والله العظيم أنا حذفت الموضوع لسبب أتصال شخص لاأستطيع رفض طلب له.
وكتابه أسمي بالكامل لمبدأ أن لأاحب التخفي وراء أسماء مستعارة ولكن نفسي تتكلم عن الفيلم الهندي يشفافيةوما هو الكذب ونحن لاننكر الأسم نهائياً لأن منصور ينزل بالأسم ويذكر أسم الشهرة أبوهطل ولايخفية نهائياً ولكن الوم أدارة المنتدي أنه يجب على أصحاب التعليقات كتابه أسمه كاملاً للشفافية فقط ويستطيع من يكتب نعرف أنه رجل وشجاع ولعل أفراد عائلة العلكي كتبوا أسمائهم وتحاورت معهم بأحترام.
وشكراً

MohameD
زائر

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف MohameD في الثلاثاء 09 نوفمبر 2010, 11:14 pm

وانا كنت هكون سعيد بردوو لو كنت فضلت بـ أسمك ذى ما هو ومغيرتهوش وما حذفتش الموضوع وكنت فضلت تهاجم فى د/عبد النبي العلكي هو وولاد عمه .. وتقدر تقولي حذفت الموضوع ليه .. ولما انت بتتكلم عن الجبناء .. اللي بيتخفوا وراء اسماء مزيفه .. ليه قومت بتغيير اسمك .. ما علينا من النقطه دي .. بص لما تكون صاحب موقف وليك كلمه وقرار ما ترجعش فيهم ابداً .. وعلي فكره انت مش غلطان في اي كلام قولته عن د / عبد النبي .. سواء انت او غيرك .. لان علي رأي المثل البلدي اللي بيقول (( لو طلع العيب من اهل العيب ما يبقاش عيب )) وانا مش هرد عليك تاني فى الموضوع ده .. لان فعلاً اتضحت ليا مصداقية المقوله اللي بتقول
(( يخاطبني السفيه بكل قبحً **** فأكره أن أكون له مجيبا
يزيد سفاهة فأزيد حلماً **** كعود زاده الإحراق طيبا
إذا نطق السفيه فلا تجبه **** فخير من إجابته السكوت
فإن كلَمته فرَجت عنه**** وإن خليته كمداً يـــمــوت . ))


.. تحياتي ..

محمـد دياب Razz
avatar
صوت الحقيقة

عدد المساهمات : 15
نقاط : 50
السٌّمعَة : 1

رد: جاء الطابور الخامس بدون عنوان

مُساهمة من طرف صوت الحقيقة في الأربعاء 10 نوفمبر 2010, 8:00 am

يا أستاذ محمد دياب
أنت قرأت ليه حذفت الموضوع وكنت كاتب أسمي بالكامل ومعجبش وقولت أكتب بأبوهطل وأنت من تعشقهم كانوا مع اللواء سيد قناوي الزناتي بمطار الأقصر وهذه حقيقة لايحجبها الناموش والهاموش ونحن معروف للجميع أصل كل شخص ولايحتاج رأيك وممكن أعرض لك مستندات ليعرف الصادق من الكاذب وأنا كاتب أسمي بالكامل لأني لأاخاف من أحد ولايهمني وطبعاً عارفين بعض أحنا عائلات برديس وكل بيت قدامة مائة خرارة وكان نفسي ترد على كل كلمة في الرد عليك وأنت رفضت تذكر أسمك الحقيقي وأنت باين عليك محروق مننا قوي وأنا قلت لك لست مدير الموقع وأنت هاجمت بالباطل وهذا هجوم بدون مبرر وغيرت الأسم وحذفت الموضوع بسبب أتصال تليفون من شخص يخصني و أتصل أكثر من مائة تليفون من أصحابك وانا لأ أستطيع أن اهاجمك حتى لأأظلم أحد لأن الأسم غير معروف ومضلل ولكن لا أريد الفتنةولكن لأ أشهر بأعراض الناس مهما حدث ولكن خزائني مليئة بالحقائق وليس بالأشاعات ومليئة بالجرائد تخص أى شخص مهما كان وخليني أريك أحقادك وعندي أشيئا ء يعرفها الناس جميعاً ولكن أحترام لمن أتصل بي سأكف عن ذلك ولايستطيع شخص تهديدي و الرجل يهاجم أي شخص بأسمه وحتى بعض الأشخاص المحترمين من عائلة العلكي ذكروا أسمائهم لانه محترمون ولكن الجبناء أخفوا أسمائهم وانا كتبت أسمي للشفاقية وعلى كل حال يا محمد دياب معروف في القصص الشعبية مين دياب .
وأنا كنت اتمنى ان تكون سعيد لو ذكرت أسمك وبقيت راجل ووضعت صورتك علشان عارف انك محترم وحقك على لو واحد من العائلة ضرب أبوك وأنت مقدرتش تحوش عنه وقلبك تملى كره لهذه الدرجة وعمى بصيرتك قبل بصرك وسوف أتوقف عن الكتابه في هذا المنتدي بسبب ان مدير المنتدي الذي يجب عليه وضع شروط معينة للأشتراك في هذا المنتدى منها وضع صورة الشخص وأظهار الأيميل الخاص به وأسمه الكامل قدر الأمكان وأن كان له تليفون ليحتفظ به مدير المنتدي .
وفي هذه اللحظة سيكون أصحاب التعليقات مجموعة من الأشخاص المحترمين الذين يتحارون بكل أدب وهذه اللحظة سأجد _____________________والنكرات يمتنعون عن التعليق لأنه عارف سوف يرد عليه بكل الوسائل ولاينفعة أحد من يحتمي بهم .
وأذكر محمد دياب بشئ "
ما ضر بحرات الفرات يوماً أن خاض بعض الكلاب فيه




ملوحظة تم حذف جزء من التعليق من admin المنتدي لما تضمنه من إساءات

    الوقت/التاريخ الآن هو الجمعة 20 أكتوبر 2017, 9:34 pm